Wednesday, 4 May 2011

Winnie The Pooh!

"Tara!!!!! My name is Winnie the Pooh...you can call me Pooh...."




Oh my god!!! It so cute!!!! Aku tak tahu kenapa aku boleh minat gila-gila kat menatang sekor ni....maybe sebab dia gemokkkkk kot...sedap peluk woo~~~ tak pun sebab baju dia warna merah... favourite colour aku kan merah....tak pun sebab dia tak pakai seluar....wawawawawa..... just kidding....

aku suka dia tanpa sebab beb...memang minat kat dia sejak pandang pertama dari aku sekolah menengah lagi...aku ada satu bear Pooh besar yang aku sayang sangat. Aku ada satu bantal Pooh yang segi 4 tuk alas kepala aku time tido....aku ada satu bantal peluk Pooh yang aku peluk kuat-kuat time aku tido (perlu ke bagitau satu dunia....gedik tol!) hahahaha....saja nak bagitahu yang dieorang memang peneman setia aku... disebabkan aku terlalu minat kat Pooh ni, aku dah buat research (hahaha....tak boleh bla) tentang mamat cute sekor ni....takde la mendalam sangat kan, just sekadar pengetahuan am je la....tak membantu pape pun kot......argh!! lantak la......

Pooh ni dilahirkan pada 14 Oktober 1926.....ni adalah tarikh dia diperkenalkan pada dunia...tarikh dia wujud masa 21 Ogos 1921......so suka hati korang la nak assume dia lahir bila....

Winnie the Pooh yang sangat gemokk tapi comel ni got his name from Winnipeg. Winnipeg ni adalah sekor bear yang Christopher & bapak dia, Mr. Milne jumpa kat London Zoo. Nama panggilan  ‘Pooh’  ni pulak adalah datangnya dari seekor swan yang mereka jumpa masa dalam vacation tu. So mereka pun joinkan nama Winnipeg & Pooh,  to form Winnie the Pooh yang comelnesssss!!!!!

Pooh ni ada macam-macam panggilan...dia dicipta sebagai perlambangan kepada well-being, happiness and feelings of friendship. Disebabkan kewujudan Pooh ni la kutub utara tu di discover....huhuhu (^_^).....hebat rupanya ko ni Pooh.


Malas aku nak tulis entry ni panjang-panjang....kang lagi panjang, lagi mengarut...kalau korang berminat nak tahu lebih lanjut pasal mamat sekor ni, korang leh google kat 
http://www.just-pooh.com/stories.html

tak boleh bla...nak posing macam model kan....cubit pipi tau la.

ko memang suka tunjuk perot ko yang buncit tu kan...malu la!
si pemalas yang sangat comel....

tengok la tu muka dia.... boleh kau tak geram tengok dia cam tu?
siryes ko paling comel pada mata aku.......
kau lambang kasih sayang....friendship...

***bye!!! thanks 4 reading....jom kita like Pooh ramai-ramai...

No comments: