Tuesday, 28 February 2012

28 Februari 2012, hari nasib baik ku...

Rezeki Allah datang tanpa diduga. Siapa sangka kesabaran yang dijaga dari sehari ke sehari membuahkan hasil yang lumayan. Masyaallah... Subhanallah... Syukur atas kurniaan kau. Tapi untuk menggapainya bukan sesuatu yang mudah. 

1. Malam tadi PTPTN dah masuk. Kau tau tak betapa sukarnya hidup tanpa duit loan selama ni? Terpaksa ikat perut. Makan sekali je sehari. Bawak kete pun slow je sebab tak nak minyak kete habis cepat. Masyaallah... Haru merah hidup tanpa duit. Mintak mak ayah? oh, no way... Tak sampai hati nak menyusahkan mereka yang tercinta. Kesian mak ayah...

2. Kegatalan tangan aku ni dalam menggoogle kerja sambilan di internet telah membuahkan hasil.

'Seorang pengajar mengaji diperlukan di area taman balakong raya'. 

Aku pun memberanikan diri bertanya dan alhamdulillah dengan mudah orang tu menerima. Namun pencarian aku ke tempat pengajian tu bukanlah sesuatu yang mudah.. Ianya amatlah menguji kesabaran hati. Masyaallah... betul-betul ujian. Dengan bantuan seorang kawan yang aku tak kenal pun asal usulnya di facebook, alhamdulillah segalanya dipermudahkan Allah..


*If Allah restu, segalanya jadi mudah. Thanks to Allah atas pertolongannya. Hopefully segalanya berjalan dengan lancar. Doakanlah wahai sahabat...* 

No comments: