Friday, 7 December 2012

Love never fail~


Assalamualaikum dan Salam harmoni.. wah!

Berkurun wei biarkan blog ini kesepian sampai berhabuk tepu. Ehem! Tajuk dah jiwang so kene tulis dan baca dengan mood jiwang jugak ni... hehe.. desperate sangat uollsss!



Wahai manusia! Yes, I'm talking to the human being yang merupakan seorang homosapien... Hanya homosapien je yang memahami apa homosapien lain cakap.

Manusia ni memang. Tak kira lah lelaki ke perempuan ke, kalau dah sayang, sanggup buat apa saja pada orang yang dicintai tu walaupun 'tersiksa' dengan perangai kekasih hati.

Cop! Bukan semua manusia. Just manusia yang berhati batu dan berjiwa binatang mempunyai perangai cenggini. Dia tak sayang pada diri sendiri. Dia tak sedar yang dia sedang menzalimi diri sendiri. Dia sepatutnya bijak dalam memenuhi soal hati bukan mengikut kehendak hati.

Kau! Yes kau! Lupakanlah si dia yang sudah tersimpang jauh hatinya pada kau. Dia dah tak nak kau. Dia dah tak ingin kau. Dalam hatinya tak ada langsung cinta walaupun sisa untuk kau. Tolonglah sedar wahai kawan. Sedarlah! Banyak cinta lain yang lebih layak untuk kau. Stop mengharap cinta dia! Dia tak layak untuk kau dan kau pun tak layak untuk dia. Biarlah dia berbahagia dengan dunianya yang baru, TANPA KAU. Let him free from you. Sebab dia berhak dapatkan kebahagiaan untuk dirinya sendiri. Sedarlah yang kebahagiaan dia bukan Allah titipkan melalui kau. Dan sepatutnya kau tahu bahawa kau masih kejar dirinya bukanlah kerana cinta tetapi kerana nafsu yang menguasai cinta. Lepaskanlah dia walau berat hati kau melangkah meninggalkannya. Janganlah kita sia-siakan masa dan hidup kita dengan pasangan yg tak sepatutnya.

Peace ^__^

No comments: